8.6
1293 beoordelingen

013-5323508
Geen lange wachtrijen!

Wij vergelijken nu alle airlines
Dichtbij de beste vliegtickets
Alle vluchten vanaf Rotterdam
Veilig boeken bij ANVR- en SGR reisbedrijf
Raadpleeg onze deskundige Nederlandse reisadviseurs
Wij zoeken nu naar de beste hotels
RIU
Hilton
H10
IFA
Sentido
Robinson Club
NH Hotels
Dichtbij de mooiste accommodaties
Boek eenvoudig en snel een accommodatie
Veilig boeken bij ANVR- en SGR reisbedrijf
Raadpleeg onze deskundige Nederlandse reisadviseurs
Wij halen de actuele informatie op
corendon
beachcheck
Dichtbij alle informatie
7 dagen per week bereikbaar
Veilig boeken bij ANVR- en SGR reisbedrijf
Raadpleeg onze deskundige Nederlandse reisadviseurs


Veelgestelde vragen


Hieronder vindt u de meest gestelde vragen en het antwoord hierop. Staat uw vraag hier niet bij, neem dan gerust op één van de volgende manieren contact met ons op:

  • Vul het contactformulier in dat u vindt onder 'Contact'

  • Bel ons op 013-5323508 (tijdens kantooruren)

  • Start een chat met één van onze reisadviseurs (tijdens kantooruren)

1. Wie zit er achter Op Vakantie Vanaf Rotterdam?

Op Vakantie Vanaf Rotterdam is een initiatief van Disma Reizen. Dit is één van de grootste zelfstandige reisadviesbureaus van Nederland en bestaat al meer dan 30 jaar. In 2000, 2003, 2011 en 2018 is Disma Reizen verkozen tot "Reisbureau van het Jaar" van Nederland en Noord-Brabant en in 2013 tot 'Beste Reisbedrijf van Nederland.  Op Vakantie Vanaf biedt haar bezoekers alle vakanties en tickets met vertrek vanaf de grootste regionale luchthavens van Nederland. opvakantievanafeindhoven.nl, opvakantievanafrotterdam.nl, opvakantievanafeelde.nl, opvakantievanafschiphol.nl, opvakantievanafmaastricht.nl, opvakantievanafweeze.nl, opvakantievanafdusseldorf.nl en opvakantievanafbrussel.nl zijn de grootste gespecialiseerde reiswebsites voor vakanties vanaf uw eigen favoriete luchthaven. 

Disma Reizen BV 
Hart van Brabantlaan 30 
5038 JM Tilburg 
info@disma.nl 
013-5323500 
KVK 18037163 
BTW-nummer 8017.69.991.B01 

2. Is ruimbagage inbegrepen?

Ruimbagage is sinds 2014 niet meer standaard inbegrepen in de prijs. De meeste reisorganisaties en vliegtuigmaatschappijen rekenen extra kosten voor het vervoer van ruimbagage, waaronder TUI, Corendon, Ryanair, Transavia en KLM. De kosten voor het bijboeken van ruimbagage zijn onderhevig aan veranderingen en verschillen per reisorganisatie of vliegmaatschappij. Bij de meeste vakanties en vluchten op onze website krijgt u direct de mogelijkheid om ruimbagage bij te boeken. Wanneer dit niet het geval is kunt u contact opnemen met onze klantenservice. 

3. Is het veilig om een vakantie bij jullie te boeken?

Op Vakantie Vanaf Rotterdam is via Disma Reizen aangesloten bij het ANVR en het SGR. De afhandeling van uw boeking voldoet dan ook aan alle geldende eisen van deze overkoepelende organisaties. Daarnaast valt uw boeking ook onder het Calamiteitenfonds.

4. Is een transfer altijd inbegrepen?

Nee, transfers van de luchthaven naar de accommodatie en vice versa zijn niet altijd standaard inbegrepen. Bij een groot deel van de pakketreizen is de transfer nog wel standaard inbegrepen, maar er zijn ook een aantal uitzonderingen op deze regel. Op Vakantie Vanaf Rotterdam probeert altijd zo duidelijk mogelijk aan te geven bij een vakantie of een transfer wel of niet inbegrepen is bij de prijs. 

Wanneer er bij de extra opties transfers worden aangeboden, betekent dit dat er geen transfers zijn inbegrepen bij de prijs. Onze deskundige reisadviseurs helpen u graag bij het checken van de transfers bij uw boeking en regelen indien gewenst uw vervoer van en naar de luchthaven. Bel naar 013-5323508, chat met ons of stuur een e-mail naar info@opvakantievanafrotterdam.nl.   

5. Wat zijn de betaalmogelijkheden via de website?

U kunt direct online betalen met het betalingssysteem van de grootste Nederlandse Banken, iDEAL. U kunt snel, makkelijk en veilig betalen via uw eigen bank (o.a. Rabobank, ABN Amro, SNS Bank en ING). De betaling vindt plaats via een beveiligde betaalomgeving. Betalen via iDeal is gratis.
Ook met uw creditcard kunt u veilig en vertrouwd betalen. Wij accepteren Visa en Mastercard creditcards. Aan het betalen met een creditcard is een toeslag van 1,1% over het te betalen bedrag verbonden. Uw creditcardgegevens worden tijdens het betalen optimaal beveiligd door één van de grootste online betaalaanbieders (Buckaroo). Uw betaling verloopt dus volledig veilig en vertrouwd. Onze Belgische klanten betalen vertrouwd met Bancontact (toeslag van 1,5%).  

NB: Heeft u uw vakantie meer dan 6 weken vooruit geboekt, dan voldoet u eerst een aanbetaling en zes weken voor vertrek betaalt u het restant.

6. Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken voor reisadvies en vragen over mijn boeking?

Heeft u een vraag over uw boeking, heeft u reisadvies nodig of heeft u een andere vraag, neem dan contact op via 013-5323573. Hierop zijn we dagelijks bereikbaar van 09.00 tot 21.00 uur, op maandag vanaf 10.00 uur en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Tijdens deze uren kunt u ons ook per chat benaderen. E-mails proberen wij altijd binnen 24 uur te beantwoorden (meestal dezelfde dag). 

In geval van nood tijdens uw vakantie kunt u buiten kantooruren contact opnemen met de Reisbureau Alarmservice op +31 (0)20 - 6515606).

7. Zijn alle vakanties, aanbiedingen en vluchten op de site up-to-date en direct boekbaar?

Alle aanbiedingen, informatie en tarieven komen (rechtstreeks) uit een online database en zijn daarom altijd up-to-date. Deze database wordt elke dag ververst en aanbiedingen die niet meer boekbaar zijn worden verwijderd. Het kan echter voorkomen dat sommige aanbiedingen in de loop van de dag "vol" zijn en dus niet meer te beschikbaar zijn. Deze zullen nadat u hierop heeft geklikt overigens direct uit de database worden verwijderd. Bij voorbaat onze excuses voor dit ongemak.

8. Wat betekent het als een reis "op aanvraag" is?

Wanneer er in de bevestiging staat dat de reis op aanvraag is, betekent dat dat de reis niet direct geboekt kan worden. U krijgt binnen maximaal drie werkdagen (vaak sneller) bericht van of de reis geboekt kan worden. In dat geval is de boeking definitief. Wanneer dit niet het geval is kunt u zonder meer van de reis of een eventueel aangeboden alternatief afzien.

9. Hoe kom ik in het bezit van mijn tickets?

In 90% van de boekingen ontvangen wij van de reisorganisatie een 'e-ticket'. Dit is een 'elektronisch ticket' dat u per e-mail ontvangt en uit kunt printen en waarmee u op de luchthaven kunt inchecken. In geval van 'papieren tickets' komen deze binnen bij Disma Reizen. 

10. Wat moet ik doen als mijn naam verkeerd op het ticket staat?

U dient dan telefonisch contact met ons op te nemen. Wij nemen dan vervolgens contact op met de desbetreffende touroperator of luchtvaartmaatschappij. Afhankelijk van de voorwaarden van deze touroperator of airline en afhankelijk van wiens fout het is, dienen er in sommige gevallen kosten te worden betaald. U dient bij uw boeking altijd uw eerste voornaam volgens paspoort (dus géén roepnaam!) en uw (meisjes-)achternaam te gebruiken. Dit om dergelijke misverstanden te voorkomen.

11. Hoe dien ik de namen van de passagiers in te vullen?

In het reserveringsformulier moet uw eerste volledige voornaam volgens paspoort en (meisjes-)achternaam ingevuld worden. Spaties en leestekens zijn daarbij niet toegestaan. Letters voorzien van een dubbele punt of een streepje evenmin. Verder dient u uw naam en voorvoegsels voluit te schrijven.

12. Hoe zit het met de garantie van mijn reis?

Wij zijn lid van de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Het ANVR biedt zekerheid en kwaliteit, doordat reisagenten die aangesloten zijn bij de ANVR ook lid zijn van de SGR en het Calamiteitenfonds. Tevens wordt voldaan aan de ANVR Reisvoorwaarden, wat als een extra waarborg voor de klant gezien kan worden. Het SGR beschermt de vooruitbetaalde reisgelden van de vakantieganger. Het Calamiteitenfonds heeft tot doel de reizigers financieel tegemoet te komen van wie de reeds aangevangen reis niet verder kan worden uitgevoerd ten gevolge van een calamiteit.

Wij raden u daarnaast aan om altijd een reisverzekering en annuleringsverzekering af te sluiten. Hierdoor worden bijvoorbeeld ziektekosten, opgelopen schade tijdens de vakantie, annulering of noodgedwongen onderbreking van uw vakantie vergoed. U kunt tijdens uw boeking direct online kiezen om een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten voor uw vakantie.

13. Hoe kan ik mijn vakantieplezier verzekeren?

U kunt tijdens het boekingsproces op de site direct een reisverzekering afsluiten. Of ga naar "Service" en kies dan voor "Reisverzekering" en kies de reisverzekering die bij u past. Gaat u twee keer of vaker per jaar op vakantie? Dan is een doorlopende reisverzekering vaak al voordeliger. Onze partner Allianz Global Assistance biedt u de meest complete en voordelige reisverzekeringen!

14. Kan ik ook mijn autohuur direct via jullie regelen?

Jazeker. U kunt tijdens het boekingsproces op de site direct een huurauto reserveren via één van de grootste autoverhuurders ter wereld, SunnyCars. Omdat SunnyCars all-in tarieven hanteert kan het soms lijken alsof SunnyCars duurder is dan de concurrentie. In de meeste gevallen is dit zeker niet het geval, integendeel zelfs. SunnyCars staat bekend om de All Inclusive autohuur, waardoor u ter plaatse geen extra geld kwijt bent aan dure verzekeringen en andere verplichte opties.

15. Wat zijn/worden mijn vluchttijden? En kunnen die nog veranderen?

Alle gegevens van chartervluchten zijn onder voorbehoud. De betreffende reisorganisatie behoudt zich het recht voor tijden, luchtvaartmaatschappij en zelfs de vertrekhaven te wijzigen. Ook voor uw terugvlucht kan een wijziging optreden. Controleer deze dan ook altijd bij uw hostess op de plaats van bestemming. De vluchttijden worden pas kort voor vertrek bekend gemaakt en kunnen variëren van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Het kan dus voorkomen dat u op de heenreis met een late vlucht vertrekt en op uw terugreis met een vroege vlucht huiswaarts keert. Hierop kan zowel door de reisorganisatie als door ons geen enkele invloed worden uitgeoefend. Zie uw reisdagen daarom niet als vakantiedagen. Daarnaast kan het voorkomen dat een chartervlucht een tussenlanding maakt zonder daar vooraf informatie over te verstrekken. Dit komt o.a. regelmatig voor bij vertrek vanaf regionale luchthavens. Bij boeking is dit dan veelal ook niet bekend . De luchtvaartmaatschappij is hiertoe gerechtigd. 

Ondanks dat sommige chartervluchten nog steeds met volledige maaltijdservice worden uitgevoerd komt het steeds vaker voor dat er sprake is van "a la carte" service. In dat geval worden er geen gratis maaltijden en dranken aan boord verstrekt en kunt u deze slechts tegen betaling ontvangen.

De afgelopen jaren zijn consumenten helaas met enige regelmaat geconfronteerd met brandstoftoeslagen. Houdt u rekening met de mogelijkheid dat een dergelijke toeslag wellicht op een later tijdstip alsnog door de luchtvaartmaatschappij aan u kan worden doorberekend.

Alle eventueel vermelde voorlopige vluchtgegevens zijn te allen tijde onder voorbehoud van eventuele wijzigingen!

16. Voorwaarden Op Vakantie Vanaf

Indien u een boeking maakt, betekent dit dat u akkoord gaat met de ANVR-voorwaarden en de voorwaarden van Op Vakantie Vanaf / Disma Reizen. Het is daarom belangrijk dat u deze voorwaarden goed heeft gelezen alvorens de boeking te maken. Op Vakantie Vanaf/ Disma Reizen gaat er, indien u een verzekering heeft afgesloten, vanuit dat u op de hoogte bent van de verzekeringsvoorwaarden. Daarnaast gaat Op Vakantie Vanaf / Disma Reizen ervan uit dat u de reisinformatie op de website heeft gelezen. Hieronder vindt u de verschillende voorwaarden die Op Vakantie Vanaf / Disma Reizen hanteert. 

Uitsluiting herroepingsrecht

Het aanbod van de reisorganisator is vrijblijvend en kan zo nodig door deze worden herroepen. Herroeping wegens correctie van fouten in de berekening van de reissom of van andere fouten is toegestaan. De herroeping dient zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 8 (reizen naar Europa en de Middellandse Zeelanden) resp. 16 (reizen naar overige bestemmingen) kantooruren na aanvaarding te geschieden onder opgaaf van redenen. De reiziger heeft in dat geval recht op volledige teruggave van eventueel betaalde gelden. 

Kennelijke fouten

Kennelijke fouten en kennelijke vergissingen binden de reisorganisator niet. Dergelijke fouten en vergissingen zijn fouten en vergissingen die - vanuit het perspectief van de gemiddelde reiziger - op het eerste gezicht als zodanig kenbaar zijn of zouden moeten zijn. 

Uitsluiting herroepingsrecht

Wanneer u een vakantie boekt bij Op Vakantie Vanaf / Disma Reizen, zijn hier over het algemeen de Algemene Voorwaarden van de Thuiswinkel Organisatie op van toepassing.

Ingevolge artikel 8, lid 3, sub a Algemene Voorwaarden Thuiswinkel is het herroepingsrecht, als bedoeld in artikel 6 van voornoemde voorwaarden, op onze diensten niet van toepassing. Het herroepingsrecht van artikel 6 in de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel is ingevolge artikel 8 lid 3 sub a uitgesloten. 

17. Zijn mijn persoonlijke- en betalingsgegevens veilig bij jullie?


Uw gegevens worden verzonden via een beveiligde internetverbinding (SSL). Hierdoor is de veiligheid van uw gegevens gegarandeerd. Tevens is Op Vakantie Vanaf Rotterdam, gevestigd aan de Hart van Brabantlaan 30, Tilburg, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 18037163 en verantwoordelijke in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Wij hebben de verwerking van uw persoonsgegevens aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Om onze melding in te zien klikt u hier.

18. Waarop zijn de beoordelingen op jullie site gebaseerd?

De cijfers bij de accommodaties zijn gebaseerd op de beoordelingen die de grootste site op dit gebied, Zoover.nl, heeft verzameld. De cijfers bieden een indicatie van wat bezoekers die u voorgingen, vinden van het hotel of appartement van uw keuzen. Let op, verschillende mensen kijken naar verschillende aspecten van een accommodatie. Zaken die u belangrijk vindt, vinden anderen onbelangrijk en omgekeerd.

19. Hoe werkt het chatten met een reisadviseur?

Soms is het handig om via een chatgesprek contact te hebben met één van onze deskundige reisadviseurs. U kunt een gesprek openen door op één van de aangegeven chat-plaatjes te klikken. Deze zijn actief als er een reisadviseur beschikbaar is. Na het invullen van uw naam en contactgegevens (om indien gewenst later nog eens contact op te nemen), start het chatgesprek. U kunt deze op elk gewenst moment weer afbreken. Als er geen reisadviseur beschikbaar is, dan kunt u een berichtje sturen via de chatbutton. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

20. Kan ik deze site promoten op mijn eigen site?

Ja, dat kan zeker! Wij hebben diverse "affiliateprogramma's" waarvoor u zich kunt aanmelden. U kunt zich hiervoor aanmelden via Daisycon of Tradetracker.

21. Kan ik jullie ook op Facebook, Twitter en Google+ volgen?

Ja, Op Vakantie Vanaf is actief op Facebook (facebook.com/opvakantievanaf) en Instagram (instagram.com/opvakantievanaf). Volg ons en blijf op de hoogte van nieuws en aanbiedingen, stel uw vragen, discussieer mee en deel uw vakantie ervaringen!

22. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Mocht u een klacht hebben over de uitvoering van een reis of over onze dienstverlening dan vragen wij u deze op schrift te stellen en aan ons te zenden via e-mail. U krijgt van ons dan binnen 1 week een ontvangstbevestiging en wij zullen binnen 14 dagen inhoudelijk op uw klacht te reageren. 

Voor het indienen van klachten, binnen welke termijnen dit moet gebeuren en wat uw rechten en plichten zijn zijn wij gebonden aan de daarvoor geldende regels zoals vastgelegd in de ANVR reis- en boekingsvoorwaarden. U vindt hiervan een omschrijving in artikel 17 en 18 van de ANVR reisvoorwaarden en artikel 8 van de ANVR boekingsvoorwaarden. De volledige tekst van de ANVR reisvoorwaarden vindt u hier. De volledige tekst van de ANVR boekingsvoorwaarden vindt u hier. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform

23. Hoe kan ik een maatwerk reis met een losse vlucht boeken?
Via het menu kiest u voor Zelf Samenstellen. U kunt daar vervolgens uw eigen reis samenstellen, bestaande uit een (lowcost) vlucht, hotel en/of autohuur.

24. Kan ik ook vakanties met vertrek vanaf een andere luchthaven boeken?
Ja. Wij bieden u altijd een alternatief om te vertrekken vanaf een andere luchthaven, met name als een reis niet beschikbaar is vanaf de luchthaven van uw eerste keuze. U boekt uw vakantie wel gewoon op deze website, maar we vermelden duidelijk tijdens het proces en op de bevestiging vanaf welke luchthaven u vertrekt.

25. Hebben kinderen een eigen paspoort nodig?
Vanaf 26 juni 2012 is het bijschrijven van uw kind in uw paspoort niet meer mogelijk. Alle kinderen moeten dan over een eigen reisdocument beschikken. De geldigheid van alle kinderbijschrijvingen en kinderstickers vervalt per deze datum. Deze nieuwe regelgeving geldt voor elk land, ongeacht de leeftijd van uw kind. In het buitenland is het paspoort altijd te gebruiken als officieel identiteitsbewijs. In sommige landen is de Nederlandse identiteitskaart ook een geldig reisdocument.

26. Wat moet ik doen als mijn vlucht vertraagd is en langs welke weg kan ik proberen hiervoor schadevergoeding te ontvangen?

Komt u door de vertraging drie uur of later aan op uw eindbestemming? Dan hebt u recht op een vergoeding. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de afstand die u vliegt. Hieronder leest u welk bedrag u kan krijgen:

- EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
- EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km. En voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1500 en 3500 km lang zijn.
- EUR 600 per passagier voor alle vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie van meer dan 3500 km. Komt u minder dan vier uur later aan op uw eindbestemming? Dan mag de luchtvaartmaatschappij u 300 euro betalen.

Let op: Soms gebeurt er iets in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog, een orkaan, dichte mist of hevige sneeuwval. Dit heet overmacht. Hierdoor kan uw vlucht vertraging oplopen. U krijgt in dit geval geen vergoeding. U hebt echter wel het recht op verzorging. Ook bij overmacht. 

Wat moet u doen?
1. Neem contact op met uw luchtvaartmaatschappij en bespreek uw klacht. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.

2. Stuur een brief.

Stuur een brief naar de luchtvaartmaatschappij. Hierin schrijft u uw klacht. Vraag een reactie voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de luchtvaartmaatschappij moet wel redelijk zijn. Zet in deze brief de volgende informatie:

- Hebt u volgens u recht op de vergoeding? Vraag dan om betaling van de vergoeding waar u volgens de uitspraak van het Hof van Justitie recht op hebt.
- Heeft de luchtvaartmaatschappij u geen verzorging aangeboden? En hebt u daardoor kosten gemaakt? Vraag dan aan de luchtvaartmaatschappij om u deze kosten terug te betalen.
- Hebt u besloten om niet meer verder te reizen omdat u meer dan vijf uur vertraging had? Vraag dan om terugbetaling van het ticket.

27. Waar vind ik meer informatie over mijn regionale luchthaven?
Op deze site vindt u meer informatie over onder andere de route, parkeren, vertrektijden en services op de luchthaven. Voor sommige informatie dient u wellicht de officiële site van de luchthaven te raadplegen. NB: Wij zijn geen onderdeel van de luchthaven zelf, dus met vragen of opmerkingen over de luchthaven kunnen wij u helaas niet van dienst zijn. Wel werken wij nauw samen met de luchthaven en kan deze site de goedkeuring dragen van de luchthaven zelf. Op de site van de luchthaven vindt u dan ook links naar deze site.

28. Zijn al jullie prijzen inclusief BTW?
Ja, voor zover er al sprake is van BTW, de aangeboden prijzen die wij u tonen zijn te allen tijde inclusief BTW.


Volg OpVakantieVanaf

ovvrotterdam-nl
Back to Top